Dla dobrego rozpoczęcia nowego roku dzida studio wchodzi z przytupem! Przytup polega na prezentacji road-mapy, według której w Q3 2023 wydajemy pierwszą wersję gry dostępną dla alpha-testerów!
Najpierw przypomnę tym, którzy pierwszy raz czytają post na naszej stronie: Posty na stronie pojawiają się raz w miesiącu, a dokładniej w poniedziałek po pierwszej niedzieli miesiąca. Dlaczego tak dziwnie? Bo spotkania w studiu podsumowujące poprzedni miesiąc odbywają się w pierwszą niedzielę miesiąca, a żebym wiedział jakie podsumowanie na stronie napisać – takie spotkanie najpierw musi się odbyć. Czasami są wyjątki jak na przykład w tym miesiącu. Spotkanie w studiu było przesunięte z powodu upojenia alkoholowego jego członków, co za tym idzie – również post na stronie wszedł tydzień później.
Żeby było zabawniej, nie mam wam co pokazać. Niestety grudzień nie jest płodnym miesiącem jeśli chodzi o grę ze względu na święta, oraz nowy rok. Jednak nie lękajcie się, wszystko idzie powolutku do przodu. Dla przykładu system questów i dialogi są w sumie prawie na wykończeniu. Jeszcze tydzień/dwa i będziemy mieć odhaczone. Będziemy mogli w końcu wziąć się za zaimplementowanie wszystkich questów na kręgu pierwszym! No, to byłoby na tyle z postępów hehe. No jeszcze na zakończenie mogę dodać, że blokowiska ładne w końcu udało się nam zrobić.
Wczoraj wygłosiłem płomienną przemowę dla całego naszego studia (obecność na spotkaniu prawie 100% zabrakło tylko jednej osoby), w której przedstawiłem plan na skończenie gry oraz nawoływałem do ostatniego cięższego wysiłku przez kolejne 6 miesięcy, które pozostały do wydania gry. Bo jak zobaczycie na roadmapie zamieszczonej poniżej, gra wyjdzie w Q3 2023 w wersji, nazwijmy ją, „alpha”. Warto zwrócić uwagę, że nie jest to określona data co do dnia i godziny, tylko cały kwartał. Daje to pole do manewru opóźniania wydania gry. Co się dzieje na tej road mapie? Podzieliłem rok na cztery kwartały (oryginalne, wiem), i do każdego wiersza z kwartałem przydzieliłem ogólnikowe zadania, które musimy skończyć najpóźniej w danym kwartale, żeby nie opóźniać wydania gry. Zrobiłem to uwzględniając współpracę między „działami”. Tak więc dla przykładu system ekwipunku równo skończą programiści oraz grafik 2d – bo jedni są zależni od pracy drugich. Dzięki doświadczeniu jakie nabrałem przez czas pracy w studiu przydzieliłem zadania również z zwróceniem uwagi ile dany dział będzie wstanie zrobić. Mam nadzieję, że natchnie to wszystkich do wytężonej pracy przez te 6 miesięcy, a osobom śledzącym naszą grę, pozwoli zorientować się jak wygląda sytuacja od środka.
Tutaj znajdziecie Road mapę (:
Wygląda obiecująco, jak się uda zmieścić z alfą do 3 kwartału to naprawdę nieźle.
Liczę jednak wcześniej na jakiś dłuższą zajawkę z gameplayem 😉