W tym mięsiącu nic szczególnego się nie stało. Jak zwykle coś z zaplanowanych rzeczy zrobiliśmy coś nie. Jednak jako zachętę do dalszego czytanie dodam bonus na końcu posta w postaci nowego UI z inventory. Zapraszam do wyrażenia swojego zdania na jego temat w komentarzach!
Zaczniemy raporcik comiesięczny od programistów. Tutaj troszkę się działo. Po pierwsze skończony został refactor kodu głównej postaci, możemy się teraz skupić na poprawianiu działania całej otoczki. To znaczy: systemu walki, dasha/uniku oraz przyczepiania się postaci do gruntu. Ponad to został zaimplementowany system itemów. Można je teraz podnosić oraz wkładać do „wirtualnego” ekwipunku. Dlaczego wirtualnego? Bo kod już jest, działa w tle tylko te itemy nie wyświetlają się w UI ekwipunku. Ostatnią rzeczą stricte programistyczną ogarniętą w tym miesiącu jest dalszy rozwój systemu dialogowego. Teraz można zapisywać zmiany które zrobiło się w edytorze. W tym akapicie dodam jeszcze rzecz z pograniczna programowania oraz … bawienia się z silnikiem i animacjami? Generalnie znaleźliśmy dobry sposób na zsynchronizowanie animacji z prędkością biegu dzięki czemu nie ma wrażenia „płynięcia” głównej postaci po gruncie. Możliwe, że skorzystamy z tego również przy innych modelach.
Graficy 3D zrobili w tym miesiącu resztę nowych tekstur na krąg 1 oraz modele kolejnych itemów. Dodatkowo jest w toku robienie naszej głównej postaci całkiem od nowa. Nowy model, nowe tekstury, nowe animacje. To zajmuje długo i możliwe że jeszcze troszkę potrwa, ale efekt będzie tego wart! Dodatkowo jak zwykle zostało dodanych kilka portretów do dialogów. Ostatnią rzeczą jest UI naszego ekwipunku, który zamieszczam jako obiecany bonus (:
Ile macie tak % gry gotowy?
Zależy jak na to spojrzysz xd Całej gry od deski do deski to strzelam z 20 %? Do pierwszego wydania gry dla szerszego grona powiedziałbym, że tak z 50 – 60 %
Wygląda całkiem, całkiem