Pierwszy post!

Chcielibyśmy oficjalnie powitać was w pierwszej aktualności na naszej stronie, dotyczącej autystycznej gry „Piekło Dzidowca: Kręgi spierdolenia”!

Strona została założona, byście mogli być na bieżąco z postępem naszych prac nad grą. Dotychczas robiliśmy to za pomocą postów na głównej/poczekalni, jednak nie możemy tego nadużywać, a chcielibyśmy swoje głupoty wstawiać częściej oraz bez potrzeby konsultacji z adminami. Więc robimy devvlog’a! Co miesiąc będziemy wstawiać posty, w których poinformujemy, co się zmieniło od ostatniego miesiąca. Jednak gdy osiągniemy jakiś kamień milowy w naszej produkcji, ogłosimy to postem na głównej jbzd.

Najnowsza aktualizacja z perspektywy tego posta jest umieszczona na jbzd (link). Jak wiadomo z filmiku, dużo zostało już zrobione. Można powiedzieć, że pierwsza NIEGRYWALNA wersja gry została wydana. W skrócie, połączyliśmy: system dialogów, ekwipunku, statystyk, część pierwszej mapy, system walki bohatera oraz AI kilku wrogów. Dzięki tej pierwszej wersji zobaczyliśmy jak to ze sobą współgra. Ciekawa sprawa, ale dopiero teraz ujawniły się pewne niedociągnięcia, których nie widzieliśmy wcześniej, kiedy każdy z osobna zajmował się oddzielnie swoją pracą. Dla przykładu: wrogowie atakują od razu, przez co nie można uniknąć ich pierwszego ciosu. Ponieważ nie ma żadnej informacji o mającym nastąpić ataku, gracz nie jest w stanie odpowiednio szybko zareagować. Tak więc: „szkielet” gry jest w dużej części zrobiony, ale brakuje jeszcze dużo rzeczy, aby była dopracowana.

Jak zaczęła się historia studia? Zaczęliśmy mniej więcej rok temu. Jako że nikt nie wiedział, jak działa gamedev ani nie zarządzał żadnym zespołem, przez pół roku był organizacyjny rozpierdol. Coś tam zrobiliśmy, ale niedużo. Wszyscy się uczyli od podstaw.

Drugie pół roku już zaczęło wyglądać tak jak powinno. Zwłaszcza dzięki pomysłowi spotkań cotygodniowych, na których mówimy co zrobiliśmy w ostatnim tygodniu oraz co będziemy robić w przyszłym. Po drodze udało się nam zrobić jeszcze post na głównej stronie i rekrutację nowych osób. Nie powiem, znowu nie wiedzieliśmy do końca, co robimy i udało się nam zatrudnić tylko narrative designera, tj. gościa od fabuły, postaci i dialogów.  Tym razem, z nowym doświadczeniem, będzie lepiej!

Płynnie przechodząc do kolejnej rzeczy: ogłaszam ponowną rekrutację! Brakuje nam level designera oraz Grafika 2D. Ten pierwszy nie musi mieć doświadczenia ani specjalnych umiejętności. U tego drugiego przydałoby się znaleźć poczucie estetyki, ponieważ jego głównym zadaniem będzie robienie tekstur oraz małych ikonek. Więc musi umieć tylko troszkę rysować. Oprócz tego, jego pobocznym zadaniem będzie modelowanie bardzo prostych assetów w 3D, więc na to też powinien się przygotować. Więcej informacji w poście o rekrutacji tutaj.

Na koniec dodam, że dokładniejszy zarys fabuły będzie już za chwilę w postaci filmu na naszym youtubie oraz osobnego posta na naszej stronie. Zachęcam do subskrybowania, aby być na bieżąco!

Do następnego posta,
SilverWalker

 

Dodaj komentarz


Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.

Rozumiem